15 Mayıs 2012 Salı

Belagatlı ve zerafetli sözler. ahmet çanta



-Kötüyü öldürme , kötülüğü öldür! Kötüyü öldüren "cani", kötülüğü öldüren "fani" olur!

-Çenecide çene var , dinle dinle yine var!

-Bu toplumun peygamberi olsaydım ,eğer; sünneti, çük'ü için değil, dili için farz kılardım.

-Çıkarların ve ihanetin olduğu yerde kimse bana aşkın olduğundan söz edemez!

-Yine bir gün ölüyor şafağın kanlı ellerinde !



-Bu dünyaya bir daha gelme şansım olsaydı, eğer; paça arasından değil, kalbin derinliklerinden gelmek isterdim.

-İnsanların; ne fiziği, beni ilgilendiriyor ne de büzzüğü , beni ilgilendiren düzgünlüğüdür!
(Fizik yabana atılamaz ama büzzüğü tutmayan fizik formülü bozuk fiziktir..)

-Güzel bir sözü çirkin de söyleye bilir ; önemli olan, çirkince yaşamadan güzel şeyler söylemektir.

-Bir meyve ağacı ;hamından da verir , olğunundan da.. tercih alanındır!

- Dünya'ya her gelen ağlayarak gelir, ağlatarak gider. Vay gele, benim gibi ağlayacak kimsesi olmayanların başına!

-İnsanların en çok sakındıkları yer kıçlarının açıldığı yerdir.

-Devir; paşalık puştluk ve hacılık hocalık devri!!

-Bu devirde herkes birşey yiyor; kimi, ekmek yiyor, kimi aş/ Kimi bacı yiyor, kimi gardaş/Kimisi ise kendi kendisini yiyor yavaş yavaş/ Herkesin bir birini yediğine deniyor savaş!

-Alemleri alem yapan güçlü kalemlerdir!

-Binlerce yıldır mumyalanmış ölü yalanları kutsal sanarsanız, hakikatı ölü olarak bulursunuz!!

-Gözleri uzaklara dalan birinin , yakınlarda taşıyamayacağı büyük acıları vardır.

-Armudun sapı, üzümün çöpü dersen, görürsün o zaman götü!

-Güçsüz insanlar duaların gücüne sığınır, güçlü insanlar ise; davaları kendi gücüne sığdırır.

(Dualara güçsüzler, davalara ise , güçlüler sarılır )

-Söz ;delikten çıkan sese değil, derinden gelene denir. Aksi olmuş olsaydı;kıçımızdaki delikten çıkana da söz denirdi !!

-Aşkın adili olmaz.. her aşkda bir çıkar olduğu gibi; her çıkarda da bir aşk vardır!!

-Ölü, ölüye baka baka kararır .. üzüm , üzüme baka baka kararır!

-Eskiden her il'de bir kerhane vardı, şimdi ise; her vicdanda bir kerhane var.

-Bir tek , selin ve yelin yuvası olmaz!!

-Bilgiye; okulla değil, akılla ulaşılır. Okul insanı aptallaştırmak içindir!!

-Sakın, bana "uyan" deme.. çünkü, ayıkken gördüklerim ve duyduklarım bana hüzün veriyor !

-Bir çiçeği koparmak sevgisizliğin tezahurüdür . Çiçeği seven olduğu yerde sever!!

-Düşeni; düştüğü yer değil, yara aldığı yer öldürür!
(‎Düşen; elma bile olsa, daldaki dururken kimse ona el uzatmaz)

-Nokta : teslimiyettir, Ünlem işareti: çaresizlik, Virgül işareti : gevezelik ve yalakalık, Soru işareti: zekilik, İki nokta üst üste işareti : yaratıcılık, nokta nokta nokta işareti ise ; ölümsüzlüktür!!

-Dünya ya "hergün Apo olarak" gelmek yerine, "bin yilda bir defa Alfonso Cano olarak" gelmeyi yeğlerim.

-Bir gülücük getirde gözyaşlarımı sileyim!!

-Aklınızın koruyucu meleği şüphedir; şüphesiz bir akıl , uykudayken bogazlanmış bir cansız bedendir !!

-Herkes, saat'in 1 saat geriye alındığına inanır; ama, ben ise ; Yıl'ın 1000 yıl geriye alındığını düşünüyorum.

ahmet  çanta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder